Zaznacz stronę

Dołącz do nas

Nasz zespół składa się z 7 sekcji. Jeśli chcesz dołączyć do zespołu wyścigowego jakim jest PRz Racing Team i przeżyć studia na najwyższych obrotach – jesteś we właściwym miejscu!

Aerodynamika

Sekcja zajmuje się projektowaniem i wykonywaniem pakietu aerodynamicznego. Pakiet odpowiada za generowanie docisku, redukcję oporu oraz chłodzenie gorących elementów bolidu. Docisk odgrywa w bolidzie kluczową rolę, gdyż dzięki niemu można pokonać zakręty z większą prędkościami co bezpośrednio przekłada się na wyniki. Podczas projektowania prowadzimy symulacje numeryczne przepływów, a także weryfikujemy otrzymane wyniki podczas testów. Sekcja sprawdza działanie wytworzonych już elementów aerodynamicznych, bada ich różne specyfikacje oraz wprowadza poprawki w trakcie sezonu. Na końcu przychodzi czas na analizy MES i wykonanie pakietu. Trzy główne fazy gdzie można się realizować: projektowanie, analizy FEA i wykonawstwo.

Szukamy osób chcących realizować się w zagadnieniach analiz przepływu i wytrzymałościowych. Mile widziana znajomość tematu aerodynamiki, mechaniki płynów lub wytrzymałości. Programy: ANSYS, Solidworks. Poszukiwane osoby odnajdujące się w programach CAD. Doświadczenie zdobyte na tym stanowisku pozwoli szybciej wprowadzić się w rynek pracy obejmujący analizy numeryczne.

Pakiet aerodynamiczny to nie tylko skrzydła. W naszym bolidzie jest mnóstwo elementów, które pomagają ukierunkować przepływ powietrza w miejsca gdzie najbardziej go potrzebujemy. Projektowanie pakietu przybliży również wiedzę na temat wykonywania elementów chociażby z kompozytów. Wykożystujemy modelowanie przestrzenne z wykorzystaniem oprogramowania typy CAD. Rozwijamy w ten sposób kreatywność i pomysłowość.

Aerodynamika to nie tylko praca za biurkiem, ale również praca manualna. Aerodynamika bardzo mocno obraca się w temacie kompozytów ze względu na ich właściowści. Poszukujemy odpowiednich parametrów, ilości warstw, sztywności elementów. Przygotowujemy formy i gotowe elementy. Niejednokrotnie służymy pomocą innym sekcjom.

Elektronika

Sekcja Elektroniki zajmuje się projektowaniem, wytwarzaniem oraz testowaniem autorskich układów elektronicznych. Rozwijamy także układ telemetrii, opierając się o różne układy sensoryczne i standardy magistral danych (RS232, CAN). Projektujemy oraz budujemy wiązki elektryczne spełniające najwyższe standardy przyjęte w motorsporcie. We współpracy z innymi sekcjami budujemy układy mechatroniczne. Dodatkowo sekcja Elektroniki zajmuje się także pneumatyką.Sekcja Elektroniki zajmuje się projektowaniem, wytwarzaniem oraz testowaniem autorskich układów elektronicznych. Rozwijamy także układ telemetrii, opierając się o różne układy sensoryczne i standardy magistral danych (RS232, CAN). Projektujemy oraz budujemy wiązki elektryczne spełniające najwyższe standardy przyjęte w motorsporcie. We współpracy z innymi sekcjami budujemy układy mechatroniczne. Dodatkowo sekcja Elektroniki zajmuje się także pneumatyką.

Jeśli jesteś lub chciałbyś zostać osobą biegłą w elektronice analogowej i cyfrowej, a dodatkowo masz pojęcie o obsłudze takich programów jak NI Multisim, to stanowisko Projektanta Układów Elektronicznych jest dla Ciebie! W swojej pracy śćiśle współpracujesz z projektantem PCB.

Jeżeli chcesz nauczyć się jak sprawnie przekształcić ideowy schemat układu elektronicznego na schemat wykonawczy płytki PCB, to zapraszamy do naszego zespołu na stanowisko Projektanta PCB. Pomożemy Ci zrozumieć zależność między natężeniem prądu w ścieżce układu oraz grubością ścieżki, ponieważ bardzo ważna jest także umiejętność efektywnego wykorzystania powierzchni płytki.

Jako Projektant Układów Elektrycznych będziesz osobą biegłą głównie w elektronice analogowej. Nauczysz się projektować układy elektryczne, które są bezpieczne i łatwe w serwisie.

Projektant Układów Pneumatycznych to docelowo osoba znająca prawa rządzące pneumatyką, umiejąca zaprojektować układ pneumatyczny który będzie złożony z odpowiednich akumulatorów ciśnienia, elektrozaworów oraz elementów wykonawczych. Wszystkiego tego nauczysz się w sekcji Elektroniki. Mile widziana jest umiejętność robienia symulacji.

Informatyka

Sekcja Informatyki zajmuje się programowaniem mikrokontrolerów oraz zarządzaniem danymi z telemetrii bolidu. Odpowiedzialni jesteśmy za obsługę wszystkich systemów informatycznych w zakresie zespołu, oraz w ścisłej współpracy z Sekcją Elektroniki budujemy rozwiązania poprawiające pracę bolidu, jak i ułatwiające pracę całego zespołu.

Jako Programista Mikrokontrolerów możesz objąć pozycję odpowiedzialną za programowanie i utrzymywanie kodu do mikrokontrolerów np. ESP32/Teensy/Arduino. Informatyczny świat motoryzacji stoi przed Tobą otworem!

Zostając Programistą Java/Kotlin możesz nauczyć się tworzyć aplikacje mobilne i wieloplatformowe oraz o ich komunikacji z serwerem baz danych. Jeśli czujesz się pewny w takich tematach lub właśnie o nich chcesz się uczyć – rekrutuj do Sekcji Informatyki!

Jako UI/UX Developer masz okazję tworzyć design interfejsów wykorzystywanych w oprogramowaniu, stronach internetowych, aplikacjach mobilnych bądź ekranach kierownicy w bolidzie. Jeśli interesują Cię zagadnienia informatyczne w aspekcie motoryzacji, zapraszamy do naszego zespołu!

Konstrukcja Nośna

Sekcja Konstrukcji Nośnej zajmuje się projektem, analizą i wykonaniem konstrukcji nośnej oraz dobraniem optymalnej pozycji kierowcy w bolidzie. Ponadto zajmujemy się projektowaniem, doborem odpowiedniego materiału, analizą wytrzymałościową oraz optymalizacją mocowań łączących emelenty bolidu z konstrukcją. W planach na następne dwa sezony mamy zaprojektowanie i analizę wytrzymałościowa konstrukcji nośnej wykonanej z włókna węglowego, oraz zastąpienie standardowego tyłu ramowego, rurami węglowymi usztywniającymi oraz odciążającymi konstrukcję. 

W naszym zespole jest to osoba, przygotowująca projekt autorskiej maszyny do wyznaczania ergonomii kierowcy połączonej z symulatorem, mającej na celu dobranie wygodnej pozycji kierowcy wraz maksymalnym obniżenim jego środka ciężkości. Dzięki działaniu na takim stanowisku masz możliwość nauki obsługi programu CAD oraz tworzenia i płynnej pracy ze złożeniem, a następnie sprawdzenie wyników z projektu oraz tworzenie dokumentacji projektu.

Konstruktor Struktury Nośnej to osoba aktywnie biorąca udział w projekcie monocoque w rozumieniu jego analizy wytrzymałościowej, walidacją danych z badań, oraz projektowania elementów mocujących. Angażując się w pracę na takim stanowisku masz możliwość udziału w tworzeniu największego elementu bolidu, uczysz się rozwiązywania problemów oraz zaawansowanego projektowania i analizy wytrzymałościowej. Jako Kontruktor Struktury Nośnej ściśle współpracujesz z sekcją Kompozytów oraz Aerodynamiki.

Jako Konstruktor Ramy zajmujesz się projektem oraz optymalizacją tylnej konstrukcji ramowej, a w przyszłości hubrydowej z użyciem rur węglowych. Dzięki zaangażowaniu i systematycznej pracy masz możliwość praca w zespole pełnym interesujących osób, nauki rozwiązaywania problemów oraz zaawansowane go projektowania i analiz wytrzymałościowych również elementów kompozytowych. Dodatkowo istnieje możliwość nauczenia się spawania metodą TIG.

Marketing

Sekcja Marketingu zajmuje się wizerunkiem zespołu na każdej płaszczyźnie. Zaczynając od działań na poziomie social mediów (Facebook, Instagram, Youtube) poprzez branie udziału w konkursach, wyjazdy na targi i inne wydarzenia promocyjne, kończąc na zawieraniu współpracy z firmami i prezentacjach biznesowych podczas międzynarodowych zawodów Formuły Student. W najbliższym roku sekcja będzie skupiać się na działaniach promocyjnych takich jak badanie i analiza działań w mediach, rozwinięcie kanału YouTube, nawiązywanie rozmów z potencjalnymi Partnerami oraz działanie na korzyść obecnych. Sekcja Marketingu skupia osoby z umiejętnościami z szerokiego zakresu, zarówno w kwestiach graficznych, ekonomicznych, planowania, filmu oraz social mediów.

Jako Specjalista ds. Działań Partnerskich główny obowiązek to działanie na rzecz wizerunku naszych Partnerów. Polega to zarówno na poszukiwaniu potencjalnych Partnerów jak i dbanie o relacje z aktualnymi oraz przygotowywanie raportów ze współpracy. Dzięki takiej funkcji masz możliwość zawierania nowych cennych znajomości, rozwijania umiejętności negocjacji oraz komunikacji, a także możliwość późniejszego zatrudnienia się we współpracujących z nami firmach.

Zastanawiałeś się kiedyś jakimi funduszami operuje zespół wyścigowy? Chciałbyś mieć udział w powiększeniu tego budżetu, zarządzaniu nim jak i jego planowaniem? Spróbuj swoich sił jako Fundriser i zobacz jak wielki wpływ możesz mieć na rozwój zespołu, prowadząc księgowość, planując ścieżkę budżetowania i realizując zadania w świecie zamówień publicznych.

Rekrutując się do naszego zespołu jako Fotograf w Twoich obowiązkach leżałoby wykonywanie zdjęć dla Partnerów, okolicznościowych zdjęć zespołu (np. podczas pracy, rekrutacji) oraz relacjonowanie wydarzeń promocyjnych typu targi oraz zawodów. Dzięki zaangażowaniu w pracę naszego zespołu możesz urozmaicić swoje portfolio w zakresie tematyki motoryzacyjnej oraz współpracować z firmami z różnego zakresu działalności.

Do obowiązków grafika w naszym zespole należą projekty plakatów rekrutacyjnych, wizytówek, ulotek grafik na media społecznościowe oraz projekt oklejenia bolidu. Nasz zespół umożliwi Ci wykazanie się kreatywnością w projektowaniu, publikacje Twoich grafik w mediach społecznościowych zespołu oraz okazję zaprojektowania wyglądu bolidu.

Specjalista ds. Działań Medialnych zajmuje się w zespole prowadzeniem Social Mediów zespołu (Facebook, Instagram, strona internetowa), badaniem zasięgów medialnych oraz przeprowadzaniem ankiet i realizowaniem kreatywnych działań w zakresie kontaktu ze studentami i innymi odbiorcami. Dzięki pracy w naszym zespole możesz rozwinąć swoją kreatywność, umiejętności marketingowe oraz nawet oprzeć swoją pracę dyplomową na podstawie badań przeprowadzonych wśród naszych odbiorców!

Jako zespół bierzemy udział w konkursach filmowych jak i również realizujemy własne pomysły na filmy przy okazji takich wydarzeń jak roll-out, testy, zawody i współpraca z Partnerami. Dodatkowo w najbliższym czasie planowane jest rozporomowanie naszych działań na YouTubie. Angażując się w działanie naszego zespołu jako Kamerzysta masz możliwość rozwoju swoich umiejętności, współpracujesz z firmami ze zróżnicoweanego zakresu działalności, wzbogacasz swoje portfolio o nagrania o tematyce motoryzacyjnej i nie tylko!

Silnik i Napęd

Sekcja Silnika zajmuje sie przede wszystkim serwisowaniem jednostki napędowej oraz zbieraniem danych, które są potrzebne między innymi do zaprojektowania układu chłodniczego, smarowania czy układu paliwowego. Aby wykonać poszczególne układy musimy również zaplanować proces technologiczny wykonywania danych podzespołów. Kiedy dane układy są gotwe nadchodzi strojenie jednostki napędowej na hamowni. Podczas projektowania układów wykorzystujemy symulacje CFD, aby zaprojektować układy pozwalające wydobyć z jednostki napędowej jak najwięcej. Sekcja zajmuje się również wszelkimi zagadnieniami modyfikacji skrzyni biegów, przekładni łańcuchowej, dyferencjału i oczywiście sposobów mocowania wyżej wymienionych elementów tak, aby całość była lekka, wytrzymała i spełniała jak najefektywniej swoje zadania.

Duża moc to… duża temperatura, która trzeba jakoś schłodzić. Jako analityk układu chłodzenia masz możliwość stworzyć stanowisko badawcze, na którym przetestujesz swój autorski projekt układu chłodzenia. Zdobędziesz umiejętności projektowania i analizy w programach CAD oraz współpracując z działem aerodynamiki poznasz interfejs programu ANSYS. Stay cool!

Na tym stanowisku rozwiniesz swoje umiejętności na płaszczyżnie projektowania elementów w programach Solidworks, CATIA, oraz analizy MES i przepływów w programie ansys. Zdobędziesz również doświadczenie w zakresie materiałoznawstwa oraz technologii wytwarzania komponentów odpowiedzialnych za poprawną pracę silnika.

Na tym stanowisku podejmiesz się wyzwania opracowania geometrii układów dolotowego i wydechowego jak i doboru parametrów silnika aby uzyskać najwydajniejszą możliwą konfiguację. Dzięki testom i badaniom tych konfiguracji na hamowni silnikowej dowiesz się jak wygląda proces strojenia silnika, doboru optymalnych parametrów, a w efekcie sprawdzisz czy Twój projekt ma realne odzwierciedlenie w rzeczywistości!

Jeśli interesujesz się przekładniami zębatymi, znasz lub chciałbyś poznać ich zasadę działania, chcesz zdobyć zaawansowaną wiedzę z zakresu ich analizy w programach takich jak Kissoft, lub Kissys i pragniesz zobaczyć jak Twoje pomysły udoskonalą konstrukcję bolidu wyścigowego zapraszamy do sekcji napędu gdzie swoją pasję do motorsportu przekujesz jakoanalityk przekładni zębatych i wrzucisz wyższy bieg w swoim rozwoju!

Chciałbyś mieć wpływ na to jak szybko bolid formuły student osiągnie pierwszą setkę?
Interesuje cię analiza danych i masz doświadczenie lub chciałbyś je zdobyć w oprogramowaniu Optimum Lap, Matlab lub Excel ? Spróbuj swoich sił jako analityk układu napędowego i rozpędź z nami swoje pomysły!

Analityk Danych z Systemów Telemetrii zajmuje się opracowaniem oraz analizą danych zebranych podczas testów oraz zawodów. Jeśli chciałbyś posiąść wiedzę o zawieszeniu i dynamice samochodu, to jest idealne stanowisko dla Ciebie. Wiedza ta pozwalała by Ci na testowaniu ustawień zawieszenia podczas testów, a następnie analizowaniu danych z czujników telemetrii w taki sposób aby opracować najoptymalniejszą geometrię pojazdu w zależności od warunków na torze.

Zawieszenie

Sekcja Zawieszenia to dział konstruktorski, w którym rozwijamy swoje umiejętności w zakresie analiz dynamicznych, projektowania, analiz wytrzymałościowych, opracowania technologi wykonania oraz optymalizacji produkcji. To właśnie w naszej sekcji młodzi konstruktorzy opracowują właściwości dynamiczne samochodu, jego właściwości jezdne oraz charakterystykę dynamiczną. Projekt zaczynamy od doboru oraz analizy opon bolidu wyznaczając maksymalne przeciążenia które potrafi przenieść opona podczas pokonywania zakrętów, hamowania czy przyspieszania. Na tej podstawie musimy zaprojektować zawieszenie w taki sposób, aby wykorzystać cały potencjał opony na torze. W tym celu wykonujemy zaawansowane obliczenia dynamiki pojazdu, dzięki którym jesteśmy wstanie określić jakie siły działają na poszczególne elementy zawieszenia. Flagowymi projektami naszej sekcji są układ kierowniczy, system amortyzacji, układ hamulcowy. 

Specjalista ds. Obliczeń Dynamiki Pojazdu ma możliwość zdobycia tajemnej wiedzy z zakresu dynamiki samochodu. Wiedza ta otwiera wiele możliwości w świecie motosportu oraz branży automotiv, a dodatkowo podczas działalności w naszym zespole istnieje możliwość odbycia szkolenia z zakresu zaawansowanej dynamiki pojazdu. 

Rozpoczynając projekt układu kierowniczego rozwiniesz sie na wielu płaszczyznach, między innymi opanujesz podstawy dynamiki samochodu, oraz zmian kinematycznych zachodzacych w zawieszeniu pojazdu. Pracując w oprogramowaniach Solidworks, CATIA oraz ANSYS poznasz interfejs oraz możliwości tym samym zwiększając tym samym kompetencje konstruktora. Poprzez dobór technologii wykonania możesz mieć realny wpływ na produkcje Twojego pomysłu. Przejmuj kierownice i ruszaj!

Osoba obejmująca to stanowisko ma za zadanie zaprojektować układ amortyzatorów i stabilizatorów, który pozwoli na szybkie pokonywanie zakrętów oraz dynamiczner przyspieszanie i hamowanie. Układ amortyzacji jest jednym z najważniejszych elementów samochodu ponieważ jego bezpośrednie odczucie przez kierowce pozwala na osiągnięcie najlepszego czasu na torach Formuły Student!

Konstruktor układu hamulcowego zajmuje się w zespole projektem tarcz hamulcowych, pedalboxa oraz zacisków hamulcowych. W ramach pracy w podsekcji układu hamulcowego można zdobyć szeroko zakrojoną wiedzę. Między innymi na temat pracy układu hamulcowego, dynamiki pojazdu podczas hamowania, zapoznać się z termicznymi symulacjami tarcz hamulcowych oraz możesz zapoznać się z podstawami ergonomii kierowcy przy projekcie pedalboxa.

Analityk Kinematyki Zawieszenia postawiony jest przed ciekawym zadaniem opracowania geometrii zawieszenia, w ujęciu zmian dynamicznych pojazdu. Osoba zajmująca się ta tematyką rozwija umiejętności w oprogramowaniu Solidworks, Optimum Kinematics, Excel. Również zwiększa swoją więdzę konstruktora wahaczy jak i zwrotnic, a współpracując ściśle z działem Kompozytów, w projekcie najnowszego bolidu ma możliwość zapoznać się z nowymi technologiami przy ich produkcji.

Analityk Danych z Systemów Telemetrii zajmuje się opracowaniem oraz analizą danych zebranych podczas testów oraz zawodów. Jeśli chciałbyś posiąść wiedzę o zawieszeniu i dynamice samochodu, to jest idealne stanowisko dla Ciebie. Wiedza ta pozwalała by Ci na testowaniu ustawień zawieszenia podczas testów, a następnie analizowaniu danych z czujników telemetrii w taki sposób aby opracować najoptymalniejszą geometrię pojazdu w zależności od warunków na torze.