Logo prz racing team

PMT-06e

PMT-06e

Sezon 2024

PMT-06 e bolid image

Parametry techniczne

Silnik

EMRAX 228

Jednostka sterująca

EcuMasterAdu

80 kW - 109 KM

moc

280 kg

masa

4 s

przyspieszenie

Bateria

Nasza technologia bazuje na kilku kluczowych elementach, które współpracują, zapewniając niezawodność i wysoką wydajność pojazdu. W projekcie znajdziemy 512 ogniw, zapewniających odpowiednią moc, zaawansowane systemy ochrony, jak główny bezpiecznik oraz szereg inteligentnych płytek monitorujących, które zapewniają bezpieczeństwo i odpowiednie zarządzanie energią.

System BMS

Autorski system BMS (Battery Management System) monitoruje i kontroluje pracę baterii umieszczonych w bolidzie pod względem między innymi napięć i temperatur ogniw, chroniąc baterię przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem, przegrzaniem i innymi potencjalnie niebezpiecznymi sytuacjami.

Areodynamika

Oprócz narzędzi usprawniających prace w środowisku symulacji CFD opracowaliśmy także aż 4 nowe typy połączeń elementów które dadzą nam swobodę w nadawaniu kształtu przyszłym konstrukcjom. Zredukowano oporu tylnego skrzydła o 70% znacząco poprawiając akcelerację. Dodatkowo zdołaliśmy uzyskać 21% wzrostu docisku przy prędkości 15 m/s, poprawiając przyczepność bolidu.

System trakcyjny

W centrum napędu znajduje się wyjątkowo wydajny silnik elektryczny Emrax 228 HV, sterowany przez zaawansowany przetwornik mocy (inwerter) Unitek BAMOCAR-PG-D3-700/400 RS. Dzięki temu rozwiązaniu silnik może pracować z prędkością dochodzącą do 5500 obrotów na minutę, a jego siła – mierzona momentem obrotowym – osiąga aż 230 Nm, co przekłada się na dynamiczną i płynną jazdę.

Rollout bolidu PMT-06e

Prz racing logo
phone-iconKontaktlocation-iconAkademicka 8, 35-029 Rzeszów
Prz Racing © Copyright 2025